Inulina - remediu excelent pentru echilibrarea greutatii corporale

Postat in2 ani in urma
Favorit0

Bogata in fibre si saraca in calorii, inulina are o multime de beneficii pentru sanatate. Inulinele sunt un grup de oligozaharide de origine vegetala, ce contin fructoza. Ele apartin clasei de carbohidrati cunoscuta sub denumirea de fructani. Sunt compuse in principal din unitati de fructoza si o molecula de glucoza terminala, care sunt legate intre ele intr-un mod care nu poate fi digerat de intestinul subtire. Sunt solubile in apa, se dizolva in stomac unde formeaza o substanta gelatinoasa care incetineste digestia, creste satietatea si absoarbe grasimile pe masura ce trece prin tubul digestiv. La nivelul intestinului gros functioneaza ca prebiotic sau ca sursa de hrana pentru bacteriile benefice care traiesc acolo (de ex. Bifidobacterium sp.) si ajuta la stabilizarea florei intestinale. Bacteriile din intestin transforma inulina si alte prebiotice in acizi grasi cu lant scurt, care hranesc celulele de colon si ofera diferite alte beneficii pentru sanatate. Prebioticele reprezinta hrana probioticelor, bacteriile intestinale benefice. Cresc de asemenea si absorbtia calciului si posibil pe cea a magneziului.

In plante, inulinele  depoziteaza energia si se gasesc in general la nivelul radacinilor si rizomilor. Multe plante care sintetizeaza si acumuleaza inulina nu mai acumuleaza substante din aceeasi categorie, cum ar fi de exemplu amidonul.

Inulina se gaseste  in radacinile de cicoare (Cichorium intybus) si topinambur (Helianthus tuberosus), in anumite legume: praz, sparanghel, ceapa, usturoi, banane si in unele plante: brusture, captalan, echinaceea, podbal, papadie. Pentru asigurarea nivelului optim necesar zilnic, sunt recomandate suplimentele alimentare.

 

Beneficiile inulinei asupra sanatatii

  • constituie o importanta sursa de fibre dietetice si, datorita capacitatii nutritionale deosebite, ajuta la inlocuirea grasimilor, zaharurilor sau carbohidratilor prin aport energetic ridicat;
  • este satioasa si hipocalorica;
  • scade pofta de mancare prin mentinerea satietatii un timp indelungat.
  • incetineste digestia si absorbtia intestinala, astfel incat organismul utilizeaza caloriile din alimentatie la un nivel mai scazut si faciliteaza simultan tranzitul intestinal;
  • previne constipatia datorita cresterii cantitatii de deseuri eliminate din colon;
  • stimuleaza absorbtia eficienta a vitaminelor si mineralelor din alimente, amplifica absorbtia de calciu, ceea ce are ca efect mentinerea sanatatii oaselor. In cazul curelor de slabire, atunci cand organismul este predispus la diverse pierderi de minerale sau de vitamine, incorporarea substantelor nutritionale in organism este foarte importanta;
  • ajuta la mentinerea unui nivel optim de energie si vitalitate pe parcursul intregii zile, ceea ce este excelent in cazul dietele de modelare a siluetei  ce sunt insotite de sport sau alte activitati fizice.
  • imbunatateste functionarea sistemului imunitar si toleranta la alimente si reduce riscul alergiilor alimentare; inulina reprezinta o modalitate de sustinere a sistemului imunitar pentru ca are acest rol prebiotic, de sustinere a bacteriilor sanatoase (bifidobacterium sp. si lactobacillus).
  • reduce colesterolul seric, trigliceridele si glicemia;
  • are impact minim asupra nivelului glicemic, putand fi consumata cu usurinta si de diabetici.
  • ajuta la eliminarea toxinelor din ficat.
  • mentine un nivel optim al bacteriilor benefice la nivelul colonului si restabileste flora intestinala normala
  • stimuleaza sanatatea inimii si diminueaza factorii de risc ai sindromului metabolic
  • reduce grasimile din ficat ceea ce conduce reducerea rezistentei la insulina

 

Consumata in cantitati mari inulina poate sa dea unele neplaceri, mai ales la persoanele care sufera de malabsorbtie a fructozei (aprox. 30-40% din populatia central europeana). Cele mai frecvente efecte secundare sunt: flatulenta, balonare, disconfort abdominal, diaree. Aceste mici nejunsuri se pot evita, in cazul utilizarii unei cantitati minime de fructani; aceasta trebuie sa fie mai mica de 0,5g per portie.

Articole asociate

Turmericul

dedr. Tena Florea 1 An in urma
Favorit

Din enigmele funcţionării creierului

dedr. Cristina Pavel 1 An in urma
Favorit

Schinduf

deDr. Tena Florea 1 An in urma
Favorit

Arjuna

deDr. Tena Florea 1 An in urma
Favorit
Lasa un comentariu
Lasa un raspuns
Te rugam login pentru a posta un comentariu.

Meniu

Cont client

Creeaza un cont gratuit pentru a salva produsele favorite.

Intra în cont

Creeaza un cont gratuit pentru a folosi liste de dorinte.

Intra în cont